ADW Accountants is een vooruitstrevend accountantskantoor dat opvalt door de wijze van (samen)werken en opstellen in de markt: anders dan anderen!
De kracht van ADW Accountants is aandacht. Aandacht voor onze relaties en aandacht voor onze medewerkers. Door deze aandacht zijn onze medewerkers meer betrokken, hebben ze meer plezier in hun werk en zorgen ze ervoor dat onze relaties zich bij ADW Accountants thuisvoelen. Door hun aandacht en betrokkenheid maken zij het verschil.
In onze innovatieve en toekomstgerichte dienstverlening draait het dus om mensen en persoonlijke aandacht. Wij willen dan ook samenwerken met onze klanten en langdurige en betrokken relaties opbouwen.
Bij de professionals van ADW komt het aan op maatwerk, persoonlijk advies, effectief en efficiënt handelen en rekening houden met trends en nieuwe ontwikkelingen. Vanuit onze drie vestigingen, Harderwijk, Nijkerk en Zeewolde, verlenen wij door heel Nederland diensten aan ondernemers in het MKB, ZZP’ers en vrije beroepsbeoefenaars. Wij gaan met onze tijd mee en het liefst lopen wij voorop!
Niet voor niets zijn we in ruim 30 jaar uitgegroeid tot een dynamisch accountantskantoor in Midden Nederland met relaties in allerlei sectoren van het MKB!
Een medewerker komt vaak te laat en gaat vaak te vroeg. Hem aanspreken heeft niet geholpen. Na een volgend incident is de maat vol.Een logistiek medewerker op een drukkerij komt herhaaldelijk te laat. Ook gaat hij regelmatig eerder naar huis. Daarop wordt hij door de werkgever aangesproken, inclusief een officiële waarschuwing, maar veel effect heeft dat niet. Op enig moment vraagt hij, omdat hij wil gaan emigreren, aan de directeur een vaststellingsovereenkomst te laten maken. Drie uur na dat gesprek bedenkt hij zich en doet vervolgens alsof hij een hartaanval krijgt. De directeur is het zat en ontslaat de medewerker op staande voet.
Lees meer >Als een werkgever voor zijn werknemers een barbecue organiseert, kan dat fiscale gevolgen hebben voor de werknemers. Als een werkgever voor zijn werknemers een barbecue organiseert, kan dat fiscale gevolgen hebben voor de werknemers. In een handreiking geeft de Belastingdienst twee voorbeelden, waarbij onderscheid wordt gemaakt tussen een barbecue op de werkplek en op een externe locatie.
Lees meer >Er ontstaat een arbeidsgeschil tussen een secretaresse en haar werkgever, het bedrijf van haar ex-man. Wat is er afgesproken?Een vrouw werkt als secretaresse in het bedrijf van haar man. Ze gaan scheiden. In het echtscheidingsconvenant wordt een afspraak over haar salaris vastgelegd. Ook wordt afgesproken dat ze ontslag neemt zodra ze elders een passende functie met een vergelijkbaar salaris heeft gevonden. Ze werkt feitelijk niet, en wordt na 11 jaar ineens opgeroepen voor werkoverleg. Dat weigert ze. Het bedrijf komt met een beëindigingsvoorstel dat ze niet aanvaardt. Dan stopt de loonbetaling wegens werkweigering.
Lees meer >De Belastingdienst heeft te weinig personeel om de belastingschulden in te vorderen die ondernemers in de coronacrisis hebben opgebouwd. Ondernemers die niet aflossen krijgen wel dwangbevelen opgestuurd, maar dwangmaatregelen volgen zelden. Ook worden nauwelijks deurwaarders op pad gestuurd. Dat concludeert de Algemene Rekenkamer na onderzoek. Het gaat om een tekort van zo'n 400 fulltimers om de coronaschulden in te vorderen. Dat kan ertoe leiden dat ondernemers zich minder gaan houden aan de regels, waarschuwt de Rekenkamer. De schulden kunnen zo verder oplopen. Na een aantal maanden, en meerdere brieven naar die ondernemers, raakte het geduld van de Belastingdienst op en sinds de herfst vorig jaar volgden aanmaningen. Ondernemers die te ver achterliepen moesten hun coronabelastingschuld in één keer terugbetalen. De eerste dwangbevelen werden gestuurd en deurwaarders kregen de opdracht om bij een paar honderd ondernemers beslag te leggen, zei de fiscus toen. Zo'n 35.000 ondernemers hebben inmiddels een dwangbevel gekregen waarin staat dat ze binnen twee dagen hun totale schuld moeten betalen. Maar hoeveel dwanginvorderingen er vervolgens voor die ondernemers zijn opgestart weet de Belastingdienst niet, schrijft de Rekenkamer. Het daadwerkelijk sturen van deurwaarders om het geld terug te krijgen gebeurt nauwelijks, constateren de onderzoekers. Bron:NOS
Lees meer >Meld u aan voor onze nieuwsbrief
En volg ons op: